سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جوان شیعه

لطیفه های جدید وهابیت

لطیفه های جدید وهابیت

وهابیها که به غیر از خود همه مسلمان ها را کافر دانسته و خون ان ها را مباح می دانند، هر از گاهی برای رفع خستگی و خنده مسلمانان و تمسخر ادیان دیگر فتاوای شاخ داری می دهند که با هیچ عقل و کتاب و سنتی مطابق نیست . نمونه هایی از آن را در زیر می بینید.

1- دیدن چهره‌ نامزد ازطریق اینترنت حرام است!     

مشاور وزارت دادگستری عربستان سعودی که در گذشته وجود رابطه میان دو نامزد از طریق اینترنت و دیدن چهره وی در یاهو مسنجر را اقدامی شرعی می‌دانست، به تازگی این کار را حرام اعلام کرده است.

شیخ "عبدالمحسن عبیکان" در این باره گفت: در گذشته اجازه داده بودم که مرد چهره نامزد خو را از طریق اینترنت ببیند اما اکنون به این نتیجه رسیدم که امکان دارد مرد ضعیف النفس باشد و در صورت ازدواج نکردن با آن دختر، از عکس او در فضای اینترنت سوءاستفاده کند بنابراین نظر قبلی خود را پس می گیرم و ارتباط از طریق اینترنت بدین شکل را حرام اعلام می‌کنم.

وی در ادامه افزود: هنگامیکه از من پرسیدند آیا جایز است که از طریق یاهو مسنجر چهره نامزد را دید یا خیر، چنین گفتم که اساسا دیدن چهره دختر پیش از ازدواج با هدف ازدواج حق مسلم مرد است و کار حلالی به شمار می‌رود و در سنت نبوی نیز چنین آمده اما اگر قرار باشد از طریق اینترنت موجب سوءاستفاده و نشر فحشا شود، بنابراین حرام است.

گفتنی است به رغم صدور چنین فتوایی اما به دلیل برخی عادات و تقالید بسیار سنتی و رادیکال موجود در عربستان سعودی که گاهی حتی مانع دیدن چهره دختر پیش از ازدواج می‌شوند، طی چند سال اخیر بسیاری از پسران از طریق اینترنت چنین کاری می‌کردند.

در‌ گذشته یعنی پیش از دسترسی افراد به اینترن، پسران عربستانی تنهای برای دانستن چگونگی چهره دختری که می‌خواستند با وی ازدواج کنند، به شرح، توضیح و توصیفاتی ک مادر یا خواهر خود که به خواستگاری می‌رفتند اکتفا می‌کردند.

2- البانی: شیر خواری بزرگان از نامحرم اشکالی ندارد

البانی در یکی از جلسه های درس خویش با استناد بر روایاتی وبالأخص روایتی أز عایشه میگوید که شیر خوردن حتى شیخ بزرگ أز نامحرم إشکالی ندارد وپسر رضاعی آن میشود .. حتى أگر أز شیر دهنده بزرگتر باشد .. !! دلیلش بر جواز هم روایت عایشه است وهم إین که إین أمر شهوت انگیز نیست

3- سرو چندین نوع غذا حرام است .  

مجله خانوادگی "روتانا" چاپ کشور اردن در شماره جدید خود اعلام کرد: «یکی از شیوخ وهابی، استفاده از رستوران‌های بوفه‌باز (سلف سرویس) که در آن چندین نوع غذا سرو می شود را حرام اعلام کرد»!

این در حالی است که بیشتر رستوران‌ها و هتل‌های عربستان و سایر کشورهای عربی از این نوع رستوران‌ها استفاده می‌کنند و مردم نیز نوعا به دلیل تنوع غذایی، این نوع رستورانها را ترجیح می‌دهند.

این فتوا با واکنش هتلداران و صاحبان رستوران‌ها و سایر اقشار مردم مواجه شده و آنها را دچار نوعی سردرگمی و عصبانیت کرده است.

در همین راستا یک مفتی وهابی دیگری نیز "میکی ماوس" را مرتد و ریختن خون آن را حلال کرده است!! فارغ از اینکه میکی ماوس یک شخصیت کارتونی بوده و همین موضوع موجب انفجار بمب خنده در خبرگزاری‌های غربی و آمریکایی شده و دستمایه طنز طنزپردازان گردیده است.