سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جوان شیعه

علل پیدایش انحراف جنسى

علل پیدایش انحراف جنسى

معمولا پیدایش روابط نامشروع و انحراف جنسى در جوان در اثر علتهاى زیر به وجود مى آید:.
1 ـ مساعد نبودن شرایط خانوادگى و محیط زندگى از نظر فرهنگی و مذهبی.
2 ـ رعایت نکردن حریم بین زن و مرد در خانه یا میهمانی ها و ...
3 ـ عدم توجه والدین به احکام دینى زناشویى درباره یکدیگر. واضح است که روابط زناشویی والدین باید کاملا مخفی باشد حتی بسیاری از شوخی ها و مسائل خصوصی به دور از چشم فرزندان باشد از این مهمتر پوشش نامناسب و آرایش مادر و خواهر در روحیه پسران بسیار تأثیر گذار است.
4 ـ بى توجهى در مجالستها و همنشینى با افراد بى بندوبار و لاابالى و خانواده هاى منحرف فامیل .بدیهی است که کلام آن ها، نوع زندگی آن ها، استفاده نامناسب از اینترنت، ماهواره و... موجب انحراف فرزندان می شود. البته در حد ضرورت و با رعایت این نکات رفت و آمد لازم است تا صله رحم بجا آورده شود.
5 ـ برنامه نداشتن در اوقات فراغت و بیکار بودن که شدیداً محرک امیال شهوانی است.
6 ـ رفت و آمد در محیطهاى آلوده و چشم چرانى .
7 ـ گـوش دادن بـه گـفـتـگـوهـاى افراد منحرف و آلوده درباره مسائل جنسى و کسب اطلاع نادرست و نامناسب و نداشتن آگاهى صحیح به مسائل بلوغ .
8 ـ نارساییهاى ذهنى و عدم کسب موفقیتهاى تحصیلى و درسى .
9 ـ خیال پردازیهاى انحراف آمیز در هنگام تنهایى و خلوت گزینى .برای رهایی از خیال پردازی ها باید خود را در امور مختلف مشغول کرده و هیچ فرصت خالی برای این کار باقی نگذاشت.
10 ـ تحریکهاى جنسى از طریق عکسها و تصویرها.
11 ـ ضعف ایمان و نداشتن تربیت صحیح دینى .
12 ـ همنشینى با دوست و رفیق منحرف .
همه اینها مى تواند زمینه هاى بروز انحرافات جنسى در نوجوان را فراهم سازد.
اگـر بـخـواهیم همه این عوامل را در یک کلام , خلاصه کنیم , باید بگوییم که رعایت نکردن راه و روش زنـدگـى و سـنـتـهـاى اسلامى در محیط خانوادگى و اجتماعى , چه در زمان کار و یا در ایـام فـراغـت , مـوجـبـات پـدید آمدن این انحرافات را فراهم خواهدساخت و همین طور اگر در ریشه هاى پیدایش انحرافات جنسى ک از قبیل روابط نامشروع بین دختر و پسر, همجنس گرایى ک تحقیق نماییم , مى بینیم که هر خانواده اى که دستورهاى اسلامى ,بخصوص حریم بین زن و مرد و دختر و پسر, را رعایت نکرده باشد, به نوعى از انواع انحراف جنسى مبتلا گردیده است
هشدار.
اگر جوان در هنگام پیدایش حالت انحراف جنسى به انحرافى بودن و خطرناک بودن عمل خود توجه نکند و آن را ترک ننماید,به زودى این رفتار, شکل عادت به خود مى گیرد, عـادتـى ریـشـه دار و کـشـنـده کـه جوان پاک را آلوده ساخته و نیروى شاداب جوانى و خلاقیت واسـتـعـدادهـاى او را بـه نابودى مى کشاند, بطورى که ادامه آن , موجب عواقب شوم و ناگوارى خواهد شد.
بـایـد دانـسـت کـه خـطرناکتر از این براى جوان پس از آگاهى به پى آمدهاى شوم آن، یأس و نـاامـیدى است که در راه مبارزه با این عادت به خود راه مى دهد, زیرا نومیدى بزرگترین سد راه نجات مبتلایان به این بیمارى خواهد بود.
پـس جوان به محض آگاهى به زیانها و خطرات این کار, بجاى هرگونه سستى و یأس و اضطراب بـى فایده , باید با اعتماد کامل به نصرت الهى , اقدام به ترک آن کند و بداند که اگر واقعا قصد ترک آن را داشته باشد, قطعا موفق خواهد شد .